20110814

ya para sakura

the untold story : tengok orang lain terfikir jugak diri sendiri :\

selalu jugak kita dengar seorang insan memeluk agama lain,
tapi amat jarang sekali kita melihat sendiri dengan mata kasar.

Alhamdulillah, hari ini merupakan hari bertuah kerana aku dapat menyaksikan salah satu hari yang istimewa.
bukan majlis kawin bukan akad nikah. tu dah selalu sangat tengok dah.
tapi hari nie merupakan hari aku terpilih menjadi saksi kepada seorang hamba Allah mendpat petunjuk hidayah daripada-Nya.
peluang jarang sekali mana tahu sekali seumur hidup.


hari nie macam biasa ingatkan ikut bapak aku pergi majlis buka biasa.
tak tahu apa spesel sangat, just dapat isi perut makan sedap-sedap dah la.
duduk dengar pakcik pakcik berpangkat Datuk cite kejap..
 tetiba ada announcement cakap
"hari nie kita akan menjadi saksi kepada sorang hamba terpilih yang terbuka hati nya untuk memeluk Islam"
hati aku time tu macam -_______________- WOW!

lepas dah solat terawih sumer, mulalah sesi lafaz dua kalimah syahada..
imam tanya nie masuk sebab memang terbuka hati takde paksaan dari sesapa?
masa time tu terfikir jugak dalam hati aku.
dia nie alhamdulillah dapat hidayah minat nak peluk Islam.
orang lain yang memang dah bergelar Islam? tak amalkan amalan sumer takat nama kat IC je Islam.
lagipun sekarang nie bulan Ramadhan lagi penuh rahmat.
well think about it for a while guys.

sometimes u got to be thankful with what u have.
dont ask for more. cukup la sekadar bersederhana je

2 comments:

  1. renungan untuk kita bersama sama. batas pergaulan tu kena jaga sebagai seorang muslim :p

    ReplyDelete
  2. yes Ikhsan. am trying too. InsyaAllah

    ReplyDelete

Followers