20110520

kawan2....erti kawan.

the untold story : terharu kene tag.. nak nangis 1mm jap.
Rindu pada kawan-kawan
Rindu pada sahabat-sahabat…
Rindu pada insan yang boleh digelar TEMAN
kawan tu bkn mcm main FUTSAL.
Mula-mula kejar.. dah dapat sepak..
 kawan tu bkn mcm main SKATE.
Mula-mula gosok..lepas tu pijak...
kawan tu bkn mcm main RAGBI.
Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..
 kawan tu bknnya mcm PAMPERS..
dah pakai, buang..
 kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.
 kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah
takde..hujan gerimis baru muncul..
 kawan tu bkn mcm KERETA.
Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..
 kawan tu bkn mcm CHIPSMORE..
kejap ade kejap takde..
 kawan tu bkn mcm BANK.
Bila dah takde duit,pegi kat sana ambik.

kata orang,
KAWAN tu ibarat lebah,habis madu sepah dibuang.......
KAWAN tu umpama bunga ros, dipandang cantik dipegang sakit......
KAWAN tu seperti air, terus me ngalir.....
KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana .... ,
KAWAN tu mcm makanan, kawan makan kawan!!
KAWAN tu seperti lembu, me ngikut saje ape dikata........ ,
KAWAN tu tak ubah macam durian, bau je busuk tp sedap dimakan.... ,
KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......

kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH, UMPAMA BUNGA ROS, SEPERTI AIR, BAK
BULAN, SEPERTILEMBU, TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT!!!
dia tetap kawan...
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia selamanye dia ttp kawan aku...
itu cara aku berkawan..!!
apa yang dah jadi tu lupakan..
walaupun kita me mpunyai kekasih, tapi
teman tetap paling setia.
walaupun kita punyai harta yg banyak,
teman tetap paling berharga.
Walau ape pun tanggapan org tentang kawan..
bagi aku, kawan tu penting.
Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis,
sedih, berduka dan sebagainya.
Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.
Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya. . :p


 from a  friend to a friend  :)

No comments:

Post a Comment

Followers