20101218

katak pun tau melompat

hiraukan tajuk post nie, sebab otak aku malam nie tgh pening lepas penat turun naik keliling padang.
mana tak nyer,
belum masuk padang mata dah kene bukak leluas,
aku ingat kalau straight memang masuk Federal, seingat aku lah.
tak payah lalu celah-celah tol batu tiga,
tak tahu la kalau tetiba JKR dah tutup jalan nak ke sana.
nasib baik sampai kat Padang Utara walaupun lambat sikit.
Apa yang penting kita cool je bile ada masalah..
macam cerita 3 Idiots ; aku memang minat bila tiga sekawan tu cakap "All is well, all is well"
patung tak bernyawa pun boleh bergerak ohh. siap menendang lagi tuh..
Anyway, today was a great day! A very succesful event!
kira berjaya jugak la usaha mamat-mamat ragbi saserian nak kumpul kan old boys,
dari first batch sampai batch lapan (nie line2 baru abis spm)
Congratz and thanks kepada yang dapat hadir.
Mari sama-sama menjayakan Dark Horse!!

ada pepatah cina berbunyi bila kita nak mengajar, ibaratkan pelajar kita sebagai tetamu,
apabila mereka datang, hidangkan lah mereka air, tapi, dalam mengisi air, isi hanya 2/3 daripada cawan tersebut, apabila diminta lagi isi lah lagi 2/3 daripada cawan itu..
maksud tersirat kat sini, apabila kita nak menjadi guru, janganlah kita tuangkan semua yang ada hanya pada satu waktu, buatlah begitu hanya apabila diminta atau mereka memerlukan nya.
hal ini kerana, mereka perlu dahagakan ilmu untuk belajar sesuatu yang lain.
kalau kepala mereka dah terlalu berat tuk terima sesuatu, confirm kau sendiri pun tak nak belajar dah kan?
ini bukan nak suruh korang-korang tukar course study apply nak jadi cikgu,
tapi reminder kat aku bila nak ajar orang - *pelajar muda saya*nama dicensored*

apa tu pelajar cemerlang, sekarang nie aku tengah google tips-tips nak cari mood tuk belaja,
hai maklum lah, dulu cikgu ada nak paksa, sekarang cam haram nampak PES jer, paham2 lah. kata satu game tapi lepas enam tujuh game, eh eh, da pukul 1, assingment x sentuh lagi nih.
Tapi persoalan aku sekarang, wujud ke geniuses dalam dunia nie?
Kalau korang ada roomate, housemate tak pun kawan lah yang layak pegang title nie,
cuba tanya solan nie, Dulu kau memang dilahirkan asik no1 kat sekolah ke atau kau dulu pena bodoh gak pastu pandai? Kalau kau salah seorang genius tu, mesti kau tengah tersenyum lebar kan??
Senyumlah, sebab senyum itu sedekah..
:)

Tapi kalau kau rajin apa pun kau boleh buat, kepandaian tak datang begitu saja.
Semua benda kau nak dalam dunia nie, perlukan usaha.

No comments:

Post a Comment

Followers