20100825

sala jadi baik??

Kenyang perut bile dapat makan ayam tu..
malangnyer ader org len citai ayam aku dulu..
post ni aku nak cite la sabtu lepas budak2 saser batch-7 nie ader buat reunion.
kire cam na melawat balik la sekolah yang da ditinggalkan kitorang setahun yang lepas.
sumpa kalau korang pergi tahun nie ngan taun lepas. Bezakan, memang laen sangat..
aku ingat tapak surau yang dari dulu dok bising tak kan seindah rupa cam sekarang,kalau dulu pipe ader tiga jer, kali nie kalau masuk ader sampai berbelas-belas keliling. sek baik x pasang scaner cam kat masjid shah alam jer. sumpah gile moden klaw tak..
warna pon da len gak.. kalau dulu masuk saser jer orang cakap, skolah buruk mana nie..
skang nie dinding-dinding da dicat warna-warni.. cam tadika la pulak tengok..
tapi yang lawak nyer ahal badge skola gedabak besa nak mati dorang gantikan..
dulu size badge skola kat depan dewan kecik jer.. memang market abis la tuka yg besa2..

nak selit dalam post nie... nape orang akan persoal kalau kite nak wat kebaikan??
contoh la.. kadang-kadang hati aku rasa cam nak tolong orang..
aku bukan la baek gile nak mati.. cuma kekadang tu rasa kesian kat sesetengah orang.
mungkin aku dilahirkan ngan sifat camtu kot..
yang pelik nyer bile kita nak wat baik.. mesti ader yang tak puas hati..
cam arinie aku ader la tolong kakak tu.. pastu membe ungkit-ungit lak hal tuh..
da tuh nape kaw tak tolong jer kakak tu tadi der?? usha dari jauh jer??
tapi yang salah nyer kalau jadi baek sangat..
dalam dunia nie, mesti korang kene pijak kalau jadi baik sangat..
memang lumrah hidup kot.. sebab tu sume penjahat tak pena nak insaf.
orang ambik kesempatan atas kebaikan kau..
benda nie da jadi kat aku berapa byk kali pon tak tahu la..
tapi kalau korang da wat baik.. moto idup aku, jangan la ungkit keabaikan korang tu di masa depan..
nak jadi baik ke jahat ikut korang la..
it's you who decide who you're. aite~

SELAMAT BERPUASA RAKSASER 7 SKALIAN!!!

No comments:

Post a Comment

Followers